PRODUKT TYGODNIA RABAT AŻ DO -50 %.    ŁAP OKAZJE -ILOŚĆ I CZAS  OGRANICZIONE

Koszt i czas dostawy

Czas przygotowania wysyłki to 1 dzień , dostawa:1 dzien 

Dostawa Paczkomaty: 19,99 zł PLN

Dostawa Kurier: 19,99 PLN

Dostawa kurierem za pobraniem: 29,99 zł PLN *

 

Nieodebranie paczki za pobraniem — co grozi?

Jakie konsekwencje grożą za nieodebranie paczki pobraniowej?

Wśród klientów sklepów internetowych panuje przekonanie, że za nieodebranie przesyłki pobraniowej nic nie grozi.

Jest to skutkiem błędnego utożsamiania prawa do zwrotu towaru bez podania przyczyny z odmową zapłacenia kurierowi i odbioru przesyłki.

Być może kilkanaście lat temu takie konsekwencje były jedynie hipotetyczne.

Obecnie, w czasach popularyzacji internetu i transakcji zawieranych na odległość, prawo lepiej broni interesów stron transakcji, w tym także sprzedających. Zanim zadasz sobie pytanie: co się stanie, jeśli nie odbiorę paczki za pobraniem, musisz wiedzieć, że:

• w momencie kliknięcia przycisku „zamawiam z obowiązkiem płatności” w sklepie internetowym zawierasz formalną umowę kupna-sprzedaży, • w chwili jej zawarcia to Ty jesteś właścicielem towaru, nawet jeśli za niego nie zapłacisz,

• póki nie odstąpisz od umowy, zgodnie z przepisami prawa i regulaminem sklepu, sprzedawca nie może takiego towaru sprzedać, ani w inny sposób o nim decydować,

• odmawiając przyjęcia przesyłki pobraniowej bez odstąpienia od umowy, nie dotrzymujesz warunków umowy kupna-sprzedaży, co w myśl kodeksu cywilnego jest wykroczeniem,

• sprzedawca ma prawo dochodzenia poniesionych kosztów na drodze sądowej. Co w przypadku nieodebrania paczki za pobraniem?

Jeśli świadomie chcesz złamać prawo i mimo zawarcia umowy nie przyjmujesz paczki od kuriera, narażasz się na poważne konsekwencje prawne.

Ich wymiar zależy od kilku czynników. Jednym z nich z pewnością jest koszt wysyłki, jaki musi ponieść sprzedający za ponowne przewiezienie paczki. Konsekwencji możesz się spodziewać zwłaszcza wtedy, gdy nieodebranie przesyłki za pobraniem zdarzyło Ci się nie pierwszy raz. 

Zamierzamy prowadzić politykę konsekwentnego dochodzenia należności, aby ukrócić proceder i powstrzymać innych klientów przed takim działaniem.

Art. 535 § 1 Kodeksu cywilnego mówi, że podczas zawierania umowy kupna-sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść własność rzeczy na kupującego i wydać mu tę rzecz.

Nabywca natomiast zobowiązuje się ją odebrać i zapłacić sprzedawcy. Kolejne artykuły tego kodeksu regulują też kwestie ponoszenia kosztów za przechowywanie czy dostarczenie i odbiór sprzedanej rzeczy. Dlatego też, jeśli klient nie odebrał paczki za pobraniem, ponosi obowiązek porycia kosztów odesłania przesyłki i jej magazynowania, jeśli zachodzi taka potrzeba.

Koszt magazynowania Twojej paczki w naszym magazynie to 2 zł dziennie

Wyjątkiem od tej sytuacji jest odstąpienie od umowy w momencie, gdy przesyłka znajduje się w trakcie dostawy.

Chociaż konsument ma 14 dni na odstąpienie od umowy, zgodnie z prawniczą zasadą, że „komu wolno więcej, temu tym bardziej wolno mniej” może też odstąpić od niej przed dostarczeniem paczki, składając wniosek przez internet.

W takiej sytuacji jest jednak zobowiązany do pokrycia kosztów odesłania paczki do sprzedawcy.

Czy można nie przyjąć paczki od kuriera w innych okolicznościach? Teoretycznie podstawą do takiego działania może być wyraźne uszkodzenie przesyłki w transporcie. Ponadto, jeśli jej wygląd sugeruje, że zawartość może być niewłaściwa czy uszkodzona, masz prawo do jej sprawdzenia w obecności kuriera.

W przypadku stwierdzenia niezgodności lub szkód kurier spisuje protokół i paczka wraca do nadawcy.

Jeśli dokonałeś zakupu w sklepie internetowym, zmieniłeś zdanie i zadajesz sobie pytanie: „czy mogę nie odebrać paczki za pobraniem”, powinieneś też wiedzieć, kto odpowiada za paczkę po jej odesłaniu.

Standardowo każda firma kurierska w koszt usługi wlicza też ubezpieczenie.

Jeśli w trakcie transportu dojdzie do uszkodzenia zawartości z winy przewoźnika, to on jest zobowiązany do pokrycia szkód. 

Rezygnacja z przesyłki za pobraniem oznacza jej odesłanie i ponowne naliczenie kosztów obsługi przesyłki wraz z ubezpieczeniem.

Zasada odpowiedzialności za szkody w transporcie działa tu tak samo.

Na tym jednak nie kończy się odpowiedzialność za paczkę.

Może się zdarzyć, że wysyłany towar jest sezonowy lub z innych powodów wycofanie go z oferty zmniejsza szansę na ponowną sprzedaż.

Ponieważ formalnym właścicielem paczki jest odbiorca, sklep nie może dokonać ponownej sprzedaży, póki nie dojdzie do rozwiązania umowy.

Za szkody, jakie ponosi, odpowiada kupujący, który nie wywiązał się z umowy. Nieodebranie paczki za pobraniem jest równoznaczne z jej odesłaniem do nadawcy. Nie zawsze jednak przesyłka trafia tam od razu.

Większość przewoźników stosuje politykę dwu- a niekiedy nawet trzykrotnej próby doręczenia.

W kolejnym etapie jest przechowywana w punkcie odbioru, w którym adresat może ją odebrać osobiście.

W przypadku zdecydowanej odmowy lub po upłynięciu wyznaczonego terminu przesyłka trafia ponownie do magazynu nadawczego, a stamtąd do sortowni i do transportu.

Nieodebrana paczka za pobraniem do nadawcy zwykle wraca dłużej.

Jeśli odmówisz i sprawa trafi do sądu, koszty komornicze podniosą tę kwotę o dodatkowe kilkaset złotych.

Zadłużenie na długo pozostanie też w Twoich aktach, utrudniając dokonanie jakichkolwiek transakcji, wzięcie kredytu czy zakup na raty.

Proszę zastanów się kilka razy czy opłaca się być nieuczciwym w stosunku do strony transakcji narażając ja na koszty

Jesteśmy tu dla Ciebie Prośmy szanuj nasza prace                          

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium